Dag 5: De eerste stage dag - Reisverslag uit Maltby, Verenigd Koninkrijk van richelle leensen - WaarBenJij.nu Dag 5: De eerste stage dag - Reisverslag uit Maltby, Verenigd Koninkrijk van richelle leensen - WaarBenJij.nu

Dag 5: De eerste stage dag

Door: Richelle leensen

Blijf op de hoogte en volg richelle

03 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Maltby

om 6:30 stond me wekker maar ik was iets eerder wakker.
dus toen ben ik gaan aankleden en klaar maken voor stage. Om half 8 moesten wij(Boya, Natascha en ik) al naar de bus. Wij zijn de eerste meiden van de groep die weg moeten.
Na 45 minuten in de bus en 10 minuten lopen zijn we aangekomen bij onze stage. We moesten ons inschrijven in een schrift omdat ze dan bij brand kunnen zien wie er in het gebouw is. Dit moeten we elke dag weer doen. Dan krijg je een blaadje en die moet je bij je houden. We zitten allemaal in een ander lokaal. Boya zit bij de oudere kinderen en Natascha en ik bij de jongen kinderen. Er werd ons uitgelegd waar we heen moesten en gingen toen naar onze klas. Ik ben toen naar me begeleider gelopen en die heeft me nog wat dingetjes uitgelegd, soms praten ze hier erg snel en moest ik vragen of het wat langzamer kan. Het is wel super fijn dat het een internationale school is want ze nemen de tijd om me te begrijpen als ik even niet uit me woorden kom. Vandaag mocht ik een beetje gaan kijken in het lokaal en dingen vragen als ik iets wou weten. Het is hier wel erg wennen omdat ze erg schreeuwen tegen de kinderen. Ik heb een klas van 3 jaar tot 6 ongeveer. In 1 klas zitten 36 kinderen en je hebt dan 5 juffen en dan nog 1 iemand die alles kan vertalen. De klas is ook in 2 delen verdeel. Bij de kinderen van 3 tot 4 zitten 3 juffen en bij de kinderen van 4 tot 6 zitten er 2. Ik ben bij de jongere kinderen gaan zitten omdat mijn begeleider hier ook bij zit. De kinderen vonden het al gelijk heel leuk dat ik er was en kwamen al snel naar me toen en komen dan naast je zitten en vragen je meteen van alles. Om kwart voor 12 heb ik pauze. Ik haal naast me Natascha op en we gaan samen naar de kantine bij de andere leerkrachten. Je hebt hier een uur pauze. Eenmaal terug in de klas zit er al weer een nieuwe groep kinderen bij de jongere kids. Je hebt hier dat de kinderen van 3 tot 4 jaar of de ochtend komen of de middag. Ik heb in de middag ook nog wat rond gekeken in de klas. Ze hebben hier bakken waar de kinderen met hun handen in mogen en daar zit dan bijvoorbeeld scheerschuim in of een soort aardappelpuree om te kunnen voelen wat het is. Ik heb een aantal keer aan de juffen gevraagd of ik ergens mee kon helpen, ik kreeg steeds het antwoord dat ik vandaag lekker mocht kijken en bij de kinderen mocht gaan zitten. Om kwart over 3 gaan de kinderen naar huis. Ik mocht toen de kinderen naar huis gingen ook naar huis omdat me leidster zij dat het een erg drukke dag was en erg lang. Ik vond dit wel mee vallen, ze vertelde me ook dat ik morgen meer klusjes kreeg daar was ik opzich wel blij mee omdat ik graag wat wil doen. Ik had nog uit Nederland een boek mee van puk van de petteflet (in het engels), ik heb toen aan me begeleider uitgelegd wat het was en dat de kinderen in Nederland het erg leuk vinden, ze was er erg blij mee en ging hem zeker voor lezen aan de kinderen omdat de kinderen boeken erg leuk vinden. Ik ben om 10 voor half 4 Natascha gaan ophalen en daarna Boya en toen zijn we naar de bus gelopen. We moesten toen weer 45 minuten terug met de bus. Het was best spannend om terug weer bij de goede halte uit te stappen maar het was helemaal goed gekomen. Toen ik thuis was gingen de andere 2 meiden bijna koken en om 6 uur konden we eten. Na het eten heb ik nog even met thuis geskypt en ben ik rond 9 uur naar bed gegaan. Ik was best moe na zo een eerste dag omdat je best goed moet luisteren naar de taal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Maltby

Mijn eerste reis

-Lol maken
-Stage lopen
-Engeland verkennen

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Dag 18:

15 Februari 2014

Dag 17:

14 Februari 2014

Dag 16:

13 Februari 2014

Dag 15: Stage dag 8(ziek)

12 Februari 2014

Dag 14: Stage dag 7 (ziek)
richelle

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 2757

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 11 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: